Terrassa Arts Escèniques.

Void

Ultima Vez | Wim Vandekeybus

Dijous 27 de novembre    |    20.45h   |    Teatre Principal   |    1h 15′   |    24€

SINOPSI

VOID, Vandekeybus presenta un món en el qual els personatges marginats –els que viuen en la seva pròpia «bombolla» o «buit» i es desvien de les normes socials– prenen protagonisme. A través d’un disseny d’escenografia minimalista, la coreografia contemporània i la interacció entre el so i el silenci, VOID convida l’audiència a interactuar amb preguntes profundes i motivadores sobre la individualitat i la diferència.

VOID subratlla l’escenari com a espai on les etiquetes habituals de normal o anormal es dissolen, fins i tot anul·lant les normes socials. Vandekeybus reforça l’escenari no com un lloc per a retrats realistes de la vida, sinó com un espai per explorar experiències extremes, i sovint desafiants, individuals. Malgrat les seves diferències, els personatges conviuen harmoniosament, i ofereixen una perspectiva optimista sobre la individualitat, on fins i tot en moments de conflicte, el respecte i la col·laboració prevalen sobre l’agressió.

Els personatges de VOID es dibuixen a partir d’experiències personals o històries familiars, cosa que afegeix una capa distintiva d’autenticitat. Encara que estan inspirats en la vida real, aquests personatges s’alliberen de les limitacions del realisme. El procés creatiu va permetre al repartiment explorar el seu passat mentre reimaginava aquestes històries dins del món abstracte de VOID.

Finalment, el títol VOID (buit, en anglès) encapsula el concepte de possibilitat. Vandekeybus el descriu com un espai ple de potencial en lloc de buit. Aquesta idea és central en la performance, en què l’espai mateix és manipulat, elevat i amagat, com un nen que persegueix idees abstractes, i deixa que el públic imagini les possibilitats dins d’aquest buit.

  • Edat Recomanada: a partir de 14 anys

TRAJECTÒRIA

Wim Vandekeybus (1963) és coreògraf, ballarí, cineasta i fotògraf. Funda la seva companyia de dansa Ultima Vez a mitjan anys vuitanta. Té un destacable debut artístic amb la seva primera peça What the body does not remember (1987). L’espectacle guanya un Bessie, un premi concedit per a treballs innovadors. La seva segona peça, Les porteuses de mauvaises nouvelles (1989), també és guardonada amb aquest premi. En el seu estil únic, Vandekeybus ha creat fites en el desenvolupament de la dansa moderna amb les seves actuacions en les últimes dècades, a casa i a l’estranger.

Vandekeybus ha creat un llenguatge de moviment en què juxtaposa la intuïció, l’impuls i l’instint amb l’energia, el risc i el perill, que exemplifica un Weltanschauung (cosmovisió) dramàtic, ple de dinàmiques i conflictes, a través de la dansa. Un focus central en el seu treball és el conflicte irreconciliable entre cos i ment, sentiment i intel·lecte, home i dona, natura i cultura, home i animal, grup i individu, il·lusió i realitat.

Les actuacions de Vandekeybus prenen la forma de muntatges associatius amb una inclinació a travessar fronteres entre disciplines, i, al mateix temps, no perd la seva forta autonomia arrelada al procés.

Vandekeybus ha pogut crear una obra rica i diversa que és aclamada no només a casa, sinó també a tot arreu.

Tràiler

Pròximament